SEO

     Fie că ne dorim să recunoaștem sau nu, petrecem o bună parte a timpului nostru pe Internet. Ne logăm zilnic pentru a socializa, încheia diverse tranzacții, efectua plăți, comanda produse, căuta diverse, promova servicii și din ce în ce mai frecvent, pentru a ne desfășura activitatea prin tele-muncă. De fiecare dată, folosim un motor de căutare, fie că este vorba de Google, Yahoo sau Bing, pentru a găsi tot ceea ce căutam și ne este necesar.

     În fazele incipiente ale Internetului, motoarele de căutare reușeau să clasifice, destul de bine, conținutul de pe web, constituind un punct de pornire al navigării.

     De circa 3 decenii, însă, specialiștii au conștientizat nevoia unui control conștient, în procesul de creștere a vizibilității, al acestor motoare de căutare. Astfel, a luat naștere SEO.

     Ce este SEO, care îi sunt originile și cum funcționează?

     De cele mai multe ori, ne lovim de un limbaj mult prea obtuz sau tehnic, pentru a-l înțelege și pentru a reține ceva.

     •     Ce înseamnă SEO?

     SEO este un acronim pentru Search Engine Optimization, ceea ce înseamnă- optimizarea motorului de căutare, care are drept scop creșterea  calității traficului obținut din rezulatele organice ale motoarelor de căutare. SEO este procesul de optimizare a site-ului, în vederea obținerii de trafic organic, sau neplătit. Prin efectuarea anumitor modificări în design-ul și conținutul unui site, SEO reușește să îi crească atractivitatea pentru motoarele de căutare. Acest lucru duce la poziționarea site-ului în topul rezultatelor motorului de căutare, iar obiectivul principal este prezența site-ului pe prima pagina.

     •     Originea SEO

      În vederea unei mai bune înțelegeri a SEO și a importanței pe care o are, trebuie să îi cunoaștem mai întâi originea.

       Se crede că SEO a luat naștere în 1991. Tot în această perioadă a fost lansat și primul web-site din lume. Au urmat multe altele, pe măsură ce internetul devenea din ce în ce mai aglomerat. Existând, astfel, o mare nevoie de structură, au fost create primele motoare de căutare din lume.

        •  Cum funcționează SEO

       Practic, cu cât site-ul este mai optimizat, cu atât se poate clasa mai sus în rezultatele motorului de căutare. Cu cât se situează mai sus, cu atât mai mulți oameni îl vor vedea și îl vor accesa.

     Implentarea SEO face ca site-ul tău să fie găsit de cât mai mulți oameni, în mod natural,organic, pe Google și alte motoare de căutare, fară a plăti pentru publicitatea digitală.

     Motoarele de căutare vor să ofere cel mai bun serviciu utilizatorilor săi. Asta înseamnă, livrarea de rezultate, pe paginile motorului de căutare, care nu sunt doar de bună calitate, ci și relevante pentru ceea ce caută ultilizatorul.Pentru a face acest lucru posibil, motorul de căutare, va scana diferite web site-uri, pentru a înțelege mai bine despre ce anume este site-ul. Asta ajută la livrarea unor rezultate relevante, pentru cei care caută anumite cuvinte cheie sau subiecte.Motorul de căutare va scana site-ul, pentru a afla cât este de ușor de citit și navigat

       SEO, este procesul parcurs de organizații, pentru a se asigura că site-ul lor ocupă un loc înalt în rezultatele motorului de căutare, pentru expresii și cuvinte cheie relevante. Ca exemplu, să presupunem că ai un articol despre „cum să pictezi un ghiveci din ceramică”.

       Pentru ca acest conținut să ajungă direct la oamenii interesați de el, trebuie să optimizezi această postare, astfel încât ea să apară ca rezultat de top, pentru toți cei care caută „cum să pictezi un ghiveci din ceramică”.

       SEO, contribuie în acest fel la creșterea vizibilității tale, în cadrul motoarelor de căutare. Asta face ca, conținutul tău să ajungă la cât mai multe persoane, deci potențiali clienți.

       Având un conținut SEO atractiv, relevant și eficient, iți crești șansele de a atrage trafic organic.

       Te întrebi ce este traficul organic? Atunci, aruncă o privire puțin mai jos.

       Traficul organic este un bun indicator al sănătății eforturilor SEO depuse, și reprezintă vizitele pe care le ai, din motoarele de căutare, de la Google. Atunci când un utilizator,caută afacerea ta pe Google și ajunge pe site-ul tău, înseamnă că face parte din traficul organic, neplătit.

        Poți măsura cu ușurință traficul organic cu ajutorul intrumentelor analitice. Fiind gratuit și utilizat frecvent, poți cauta cum să obții aceste informații în Google Analytics.

Traficul plătit din Adwords, nu influențează sub nicio formă poziția pe care o ocupă site-ul tău, în  Google

        De aflat este faptul că, traficul plătit și traficul organic, nu se aseamănă și nu se influențează reciproc.

     Voi prezenta mai jos,10 tehnici SEO eficiente pentru a genera trafic organic.

     În funcție de criteriile de ranking, avem două categorii de SEO:  on-page SEO și off-page SEO

1.         On-page SEO-se referă la optimizarea tuturor elementelor site-ului, la care Google se uită direct, cum ar fi: titlul, conținutul și structura paginii

2.         Off-page SEO-se referă la toate variabilele la care se uită Google, și care nu sunt exclusiv în mâinile echipei SEO. Ele depind de alte sure, cum ar fi: rețele sociale, alte bloguri din industrie și istoricul personal al utilizatorului.

      Sunt diferite, însă e nevoie să le pui pe ambele la punct, dacă dorești un SEO bine făcut.

      Google a văzut oportunitatea de a face ceva ce alte motoare de căutare nu au făcut. A început să lucreze la actualizarea algoritmilor care ar recompensa conținutul relevant, de calitate, pentru a conecta utilizatorii cu ceea ce doresc cu adevărat să găsească.

      Din trecut și până acum s-au făcut sute de schimbări ale algoritmilor, iar SEO a evoluat rapid și activ, forțând specialiștii în marketing să exploreze strategii alternative.

         Istoria SEO ne învață că cea mai bună cale de a ne pregăti pentru viitorul SEO, este de a nu ne folosi de tot felul de scurtături, ci de a ne folosi de tehnici de optimizare etică și de a publica conținut cu valoare reală pentru vizitatorii site-ului nostru.

În vederea obținerii unui ranking bun, în cadrul motoarelor de căutare, este necesar să ții cont de anumite aspecte. 

 Titlul articolului

        Primul lucru la care trebuie să te gândești, și de care trebuie să ții cont, este cum să scrii un titlu bun pentru articolul tău, astfel încât să obții și un trafic bun, dar și o poziție bună în clasamentul rezultatelor motorului de căutare. Pentru a înțelege de ce un titlu optimizat SEO poate afecta, în bine sau în rău, vizualizările făcute de site-ul tău, poți încerca să faci următorul exercițiu de imaginație. 

  Avem, mai jos, două exemple de titluri pentru articole:

 1. Sfaturi pentru instalarea Microfost Windows 10;

 2. Sfaturi pentru instalarea Microsoft Windows, pentru începători, detaliat;

        Dacă ar fi să alegi, care este titlul aticolului, pe care ai da click? De fapt, alegerea ta, în acest caz, nici nu este atât de importantă. De ce? Pentru că al doilea titlu conține mai multe cuvinte cheie importante pentru începători, ca “detaliat ”si “incepatori”, și asta este exact ceea ce are nevoie să găsească, o persoană care vrea să instaleze Windows 10. Ca urmare, motorul de căutare va prioritiza afișarea acestui rezultat, pe prima pagină.

        Pentru a scrie un titlu potrivit pentru motorul de căutare, trebuie să stabilm câteva cerințe obligatorii, după cum urmează: 

 •          Titlul trebuie să aibă o legătură strânsă cu conținutul articoluluiș

 •          Titlul nu trebuie să depășească 70 de carctere, deoarce rezultatele căutării afișează doar primele 70 de caractere din titlu;

 •          Titlul trebuie să conțină cel puțin un cuvânt cheie sau o frază cheie din conținutul articolului;

 • Este recomandat ca titlul să fie scris după terminarea conținutului articolului

         În cele ce urmează, voi prezența care sunt cei trei pași necesari pentru optimizarea titlurilor articolelor, în vederea obținerii unui trafic mai mare.

 1. Analiza cuvintelor cheie

         Analiza cuvintelor cheie este un pas foarte important, ce trebuie urmat, pentru a avea un titlu optimizat. Acest pas te ajută să identifici care sunt acele cuvinte cheie importante, ce sunt căutate de mai mulți oameni, pentru a le introduce mai apoi în titlul tău.

         În prezent, există multe instrumente de analiză a cuvintelor cheie. Google’s Keyword Planner este gratuit și profesional, dar trebuie să ai mai întâi un cont Google Adwords. Pentru a analiza și găsi cuvinte cheie optimizate, pe care să le inserezi în titlu, Google Keyword Planner este extrem de util. Acest instrument va lista toate cuvintele cheie relevante, va include informații importante ca: nivelul competiției, volumul de căutări, în decursul unei luni, în țara și la nivel global. În noua versiune a Google Keyword Planner, instrumentul permite afișarea grupului de cuvinte cheie, care îți va permite să determini cu ușurintă în ce grup de cuvinte cheie se încadrează subiectul pe care l-ai ales pentru articolul tău.

 2. Introduceți cuvântul cheie principal în titlul articolului

          După ce ai găsit cel mai bun cuvânt cheie, introdu-l în titlu. Poziția recomandată este întotdeauna la începutul titlului.  Ia în considerare cerințele menționate mai sus și păstrează titlul atractiv pentru a obține click-uri. Cu acest pas, obții o optimizare de 80%. Pentru încă 20%, mergem la pasul 3.

 3. Folosirea numerelor

          Acest pas nu va fi aplicat în toate cazurile, dar dacă este posibil, ar putea fi folosit ca o modalitate de a spori claritatea articolului. Un exemplu de titlu care folosește cifre ar fi: „10 tehnici de optimizare seo”. Astfel, cititorii pot vizualiza cât de mult timp vor petrece pe acel articol și pot vedea, de asemenea, că articolul este despre optimizarea SEO, nu despre alte lucruri.

 Cuvintele cheie (keywords)

 •          Ce sunt cuvintele cheie?

           Cuvintele cheie sunt idei și subiecte care definesc despre ce este conținutul tău. În termeni SEO, sunt cuvintele și frazele pe care utlizatorii le introduc în motorul de căutare, numite și „interogări de căutare”. Dacă reduci tot ce ai pe pagina ta, la cuvinte și fraze simple, acestea sunt cuvintele tale cheie principale.

             În calitate de propietar al unui site și creator de conținut, vrei ca, cuvintele cheie de pe pagina ta să fie relevante pentru ceea ce caută oamenii, astfel încât aceștia să aibă șanse mai mari să iți găsească conținutul printre rezultatele motorului de căutare.

•           De ce sunt importante cuvintele cheie?

          Cuvintele cheie sunt importante, deoarece reprezintă elementul esențial dintre ceea ce caută oamenii și conținutul pe care tu îl furnizezi, pentru a le satisface acestora nevoile. Obiectivul tău în ierahizarea motoarelor de căutare este de a genera trafic organic către site-ul tau din paginile cu rezultate ale motorului de căutare (SERPs), iar cuvintele cheie pe care alegi să le targhetezi (adică, printre altele, pe cele pe care alegi sa le incluzi în conținut) vor determina ce tip de trafic obții.

         Cuvintele cheie sunt la fel de mult despre publicul tău, cât sunt si despre conținut, deoarece ai putea descrie ceea ce oferi într-o manieră ușor diferită față de ce anume cer unii oameni. Pentru a crea conținut care se clasează bine, în mod organic, și care atrage vizitatori pe site-ul tău, trebuie să înțelegi nevoile acelor vizitatori – limba pe care o folosesc și tipul de conținut pe care îl caută. Poți face acest lucru vorbind cu clienții tăi, frecventând forumuri și grupuri comunitare, și făcând propriile cercetări de cuvinte cheie cu un instrument precum Keyword Explorer.

•           Care este o densitate bună de cuvinte cheie?

           Majoritatea experților SEO consideră că densitatea ideală a cuvintelor cheie este de aproximativ 1-2%. Aceasta înseamnă că, cuvântul cheie țintă apare de aproximativ una-două ori la 100 de cuvinte. În acest ritm, cuvântul cheie apare de suficiente ori pentru a arăta motoarelor de căutare despre ce anume este pagina, fără a se angaja intr-o înbuibare de cuvinte cheie.

Strong, bold and heading tag

 Strong 

         Elementul <strong>este folosit pentru conținutul care are o importantă puternică, inclusiv pentru lucruri foarte serioase sau urgente(cum ar fi avertismentele). Ar putea fi vorba de o propoziție de o mare importanță pentru întreaga pagină, sau ai putea încerca să subliniezi că unele cuvinte sunt mai importante în comparație cu conținutul de lângă.  De obicei, acest element este redat în mod implicit utilizând fontul bold. Cu toate acestea, nu ar trebui să fie utilizat pur și simplu pentru a aplica stilul bold; utilizează atributul CSS font-weight în acest scop. Utilizează elementul <b> pentru a atrage atenția asupra unui anumit text, fără a indica un nivel ridicat de importanță. 

 <b> vs. <strong>

              De multe ori este derutant pentru noii developeri de ce există atât de multe moduri de a exprima același lucru pe un website randat. <b> și <strong> sunt probabil, una dintre cele mai frecvente surse de confuzie, determinând developerii să se întrebe:„Ar trebui să folosesc <b> sau <strong>? Nu fac ambele același lucru?”

              Nu chiar. Tagul <strong> este pentru conținutul care are o mai mare importanță, subliniază semantic textul respectiv ca fiind important și indică faptul că este un cuvânt important sau o secțiune de text semnificativă în timp ce elementul <b> este utilizat pentru a atrage atenția asupra textului fără a indica faptul că este mai important.

              Poate ajuta să ne dăm seama că ambele sunt elemente valide și semantice în HTML5 și că este o coincidentă faptul că ambele au același stil implicit (boldface) în majoritatea browserelor(deși unele browsere mai vechi subliniază de fapt <strong>). Fiecare element este destinat a fi utilizat în anumite tipuri de scenarii și, dacă vrei să adăugi text bold, doar în scop decorativ, vizual, ar trebui să utilizezi în realitate proprietatea CSS font-weight.

 Heading tag

              Te poți gândi la etichetele de titlu( heading tag) ca la un contur al conținutului.Sunt etichete HTML care indică titluri pe o pagină web. Titlul H1 ar trebui să fie numele / titlul paginii sau al postării. Este cel mai mare și cel mai important titlu. În mod normal se utilizează o singură etichetă H1 pentru o pagină. La H1 te-ai putea gândi așa cum te-ai gândi la numele unei cărți. 

               Apoi, pe măsură ce redactezi conținutul, poți utiliza subtitlurile H2 și H3 pentru a introduce diferite secțiuni. Poți consideră H2 că fiind subtitlul unei cărți.

              Titlurile H2, H3 și H4 sunt utilizate în ordine numerică, scăzand în dimensiune și importanță.

              De obicei, numim H1 titlul principal. Denumim celelalte niveluri-subtitluri sau sub-subtitluri. Acestea sunt ordonate după mărime și importanță. Un „titlu 2” este mai important decât un „titlu 4”.

             În background, acestea sunt convertite în etichete de titlu HTML; de la <h1> la <h6> . 

            Este rar ca un conținut să fie suficient de profund, încât să fie nevoie să se  folosească etichete H4  mult, doar  să avem un un conținut foarte lung,tehnic.

           Majoritatea oamenilor nu citesc websiteuri cuvânt cu cuvânt, ci le scanează cu privirea.

           În general, ne uităm la un text care ne atrage atenția, la imagini de înaltă calitate și căutăm un conținut ușor de digerat. Asadar, dacă textul nu este ușor de scanat, folosind paragrafe mai mici, rupte de etichete de titlu, vei pierde atenția cititorilor tăi.

           Prin intermediul etichetelor de titlu ( heading tags) conținutul va fi ușor de scanat și urmărit. Fiecare etichetă de titlu trebuie să descrie cu exactitate  secțiunea sau paragraful a căruit titlu este, arătând cititorilor la ce să se aștepte să citească. Dacă cineva derulează prea mult în jos și își pierde locul pe pagină, neștiind unde a ramas, o privire rapidă către  eticheta de titlu ar trebui să fie de ajutor, pentru ca cititorul să își dea seama unde a ramas.

           Etichetele de titlu( heading tags) indică titlurile pe o pagina web utilizând limbajul de codare pentru a spune unui browser cum să afișeze conținutul. Iată de ce și cum acestea îți organizează conținutul într-un format care este ușor de citit.

           În plus, față de structura generală și lizibilitate, etichetele de titlu ajută la îmbunătățirea accesibilității pentru persoanele care nu pot citi cu ușurință ecranele

Linkuri

           Un link este inserat într-o pagină web utilizand elementul HTML ancora „<a>” împreună cu atributul href care conține un „localizator uniform al resurselor” (URL) sau pur și simplu o adresă web. Link-urile pot ancora text sau imagini, oferind o interfață pe care poti face clik către documentul linkuit

           Linkurile se împart în următoarele categorii:

1.         Linkuri externe

–  acestea sunt hyperlinkuri care indică o resursă externă. Asta înseamnă că numele domeniului din adresa URL este diferit de domeniul paginii web pe care este plasat linkul.

2.         Linkuri interne

– sunt hyperlinkuri care indică o resursă internă. Asta înseamnă că numele de domeniu din adresa URL este același cu domeniul paginii web pe care este plasat linkul, sau adresa URL nu conține niciun nume de domeniu. Linkurile interne pot fi clasificate în două grupuri:

       • Linkuri absolute – conțin adresa URL completă a documentului linkuit. Asta înseamnă că atributul href constă din numele domeniului, calea documentului și protocolul. Caracteristica cheie a legăturii absolute este că va indica întotdeauna către documentul desemnat, indiferent de poziția  linkului.

       • Linkuri relative – nu conțin numele de domeniu și protocolul în adresa URL a acestuia. Caracteristica cheie a legăturii relative este că este relativă față de locația sa

3.        Altele

–  există linkuri care nu se încadrează ușor în categoriile interne sau externe. În general, aceasta ar include orice legătură care nu utilizează Protocolul de transfer HyperText (HTTP sau HTTPS). Câteva exemple ar fi un link mailto, care indică adresa de e-mail, legătura telefonică, legătura sms etc.

Follow, no follow, target blank

           Pentru a avea o mai bună înțelegere a ceea ce se întâmplă cu linkurile follow vs no follow, trebuie să mergem în background și să ne uităm  la modul în care funcționează cele mai multe linkuri în „tărâmul” SEO. Când o pagină a site-ului primește un link inbound zis și extern, care este un hyperlink ce indică către acea pagină, pagina primește un mic boost SEO. Gândește-te la un link ca la un punct și, cu cât ai mai multe linkuri, cu atât ai mai multe puncte. Mai multe puncte te fac câștigător.

 Linkurile follow

-sunt linkuri care sunt numărate ca puncte, sporind rankingul paginilor către care sunt făcute linkurile, ajutându-le să ajungă mai sus în SERP-uri, ca rezultat.

Valoarea „nofollow” poate fi atribuită oricărui link HTML prin intermediul atributului „rel”.

            Valoarea nofollow alocată unui link spune motoarelor de căutare faptul că, link-ul nu ar trebui să influențeze rankingul. În cazul Google, acest lucru înseamnă că un link cu „nofollow” nu depășește rankingul paginii (PR) denumit în mod obișnuit „link juice”.

            Când se folosește nofollow?

            Inițial, conceptul nofollow a fost introdus în 2005 pentru a combate link-urile spam în comentariile de pe bloguri care manipulau clasarea motorului de căutare, totuși linkurile nofollow ar trebui luate în considerare în multe cazuri:

• Conținut generat de utilizator acolo unde există puțină sau nu există deloc moderare.

• Linkurile plătite ar trebui să fie nofollow pentru a preveni penalizarea din partea Google.

• Comentariile în general ar trebui să permită numai linkuri nofollow.

• Coduri încorporate, widgeturi și butoane.

• Linkuri către aceeași pagină de mai multe ori.

Din ce în ce mai multe siteuri folosesc target=_blanck pentru linkuri, pentru a se asigura că vor deschide linkul într-o fereastră nouă și astfel vor mentine vizitatorii pe site

Target=”_blank” va deschide întotdeauna o nouă fereastră sau tab exact de aceeași dimensiune ca originalul, acoperind originalul, ceea ce poate fi extrem de derutant, mai ales dacă utilizatorul dă click și se uită în altă parte pentru o clipă.

Optimizarea imaginii

           Așa cum conținutul pe care îl creezi pentru site-ul tău trebuie să vorbească atât cu utilizatorii pe care îi ai, cât și cu Google, la fel trebuie să fie și în cazul imaginilor.

Trebuie să existe o optimizare a imaginilor tale, astfel încât acestea:

•           să mențină o încărcare rapidă a paginilor tale;

•           să crească atractivitatea, din punct de vedere vizual, a site-ului tău;

•           să ajute la cosolidarea imaginii brandului

Ce poți face pentru a-ți optimiza imaginiile, în vederea obținerii unor rezultate mai bune? Ai mai jos 10 sugestii.

 1.  Alege imagini care transmit mesajul potrivit 

      Elimină toate imaginile inutile de pe site-ul tău. Imaginile nu consituie conținut de completare-sau, cel  puțin, nu ar trebui. Fiecare imagine de pe pagină ta ar trebui să aibă un scop. Atunci când o imagine este relevantă pentru conținutul paginii, aceasta poate îmbunătăti experiența vizitatorului prin: 

 •          Furnizarea unui context suplimentar, 

 •          Clarificarea subiectelor complexe;

 •          A face  un argument lung mai ușor de înțeles 

       Folosește întotdeauna imagini de cea mai inaltă calitate

       Cât despre ceea ce face o imagine mai bună decât alta, există anumite calități de luat în considerare:

 •          claritatea imaginii;

 •          relevanța pentru industria ta, conținutul paginii și publicul aferent;

 •          vârsta / cât este de modernă imaginea;

 •          coerenta stilului cu restul site-ului;

 2.  Utilizează formatul corect de fișier imagine

      Utilizarea formatului de imagine adecvat te poate scuti de o mulțime de probleme-atât în ceea ce privește calitatea imaginii, cât și în ceea ce privește dimensiunea fișierului.

      Există trei tipuri de fișiere de imagine mai des utilizate: JPEG, PNG și GIF.

 •          JPEG –  de obicei cea mai mică dimensiune a fișierului; ideal pentru fotografii;

 •          PNG – o dimensiune a fișierului mai mare decât JPEG-urile; ideal pentru  screenshots, imagini care conțin text sau background-uri transparente;

 •          GIF    –  număr limitat de culori; ideal pentru imagini animate

  Mai apoi avem imagini vectoriale, cel mai popular format fiind:

 •          SVG  –  de obicei mai mic decât JPEG, PNG sau GIF; excelent pentru sigle, iconițe, ilustrații simple

      Dimensiunea medie de transfer a imaginilor este de 1026 KB pe desktop și de 935 KB pe mobil-adică jumătate din greutatea unei pagini web. Cu alte cuvinte, dimensiunea imaginilor este unul dintre cei mai importanți factori care impactează viteză paginii, iar viteză paginii este un factor de ranking.

 3. Redimensionează imaginile care sunt prea mari

      Am prezentat deja cum alegem formatul de fișier potrivit. Următorul pas este redimensionarea imaginilor pentru a se potrivi dimensiunilor paginii. Există o regulă simplă-folosește dimensiuni adecvate lățimii paginii (sau doar puțin mai mari). 

     Dar când vine vorba de ecranele mai mici?

     Desigur, avem dispozitive precum mobil sau tabletă, cu dimensiuni de ecran și mai       mici. Deci, difuzarea unei imagini pentru desktop ar fi o încetinire inutilă a paginii.

     Din fericire, dacă utilizezi WordPress 4.4 sau o versiune ulterioară, acesta se ocupă de întregul proces și redimensionează automat imaginile pentru dispozitive mai mici. Tot ce trebuie să faci este să incarci dimensiunea corectă în primul rând.

     De asemenea, ar trebui să redimensionezi imaginea înainte de a o incărca. Redimensionarea imaginilor nu este deloc dificilă. Poți utiliza Adobe Photoshop sau Gimp, editorul de imagini implicit al computerului sau poți încerca o redimensionare online.

   4. Comprimă imaginile

        Compresia este un proces care elimină datele ce nu sunt esențiale și biții fișierului, păstrand calitatea imaginii.

       În general, JPEG-urile sunt mai mici ca dimensiune decât PNG-urile.Așa că una dintre modalitățile de a reduce dimensiunea unui fișier, constă în a converti fotografiile din PNG în JPEG.

 Există două tipuri de compresie:

 •    Compresia cu pierderi –       este procesul de eliminare a biților mici dintr-un fișier JPEG sau GIF. După ce a fost aplicat, acest proces nu poate fi inversat. Calitatea imaginii se poate deprecia grav dacă aplici o compresie prea mare.

 •   Compresia fără pierderi  –    este procesul de eliminare a metadatelor străine dintr-un fișier PNG. Acest proces nu este la fel de sever sau permanent ca în cazul compresiei cu pierderi. Drept urmare, integritatea imaginii rămane în mare parte intactă.Însă, dimensiunile fișierului sunt încă relativ mari. Conform forumului de asistentă WordPress, ar trebui să țintești către următoarele dimensiuni:

 •     Imagini mari: 60 KB-100 KB

 •     Imagini mici: mai puțin de 30 KB

 5. Folosește metadate descriptive și distincte

          Există beneficii dacă petreci timp pe metadatele imaginilor. Acestea sunt utile pentru a ajuta vizitatorii să inteleagă cum arată conținutul vizual de pe o pagină fără a putea să-l vadă. De asemenea, ele servesc drept o informație importantă, căreia Google îi acordă atenție atunci când incearcă să afle despre ce anume este o pagină.

 Metadatele SEO de imagine trebuie să fie:

 •          Descriptive- astfel încât să  descifreze misterul din spatele a ceea ce este conținut într-o imagine și cum se raportează la conținutul unei pagini.

 •          Distinctive- astfel încât imaginile să nu se canibalizeze reciproc. Oferindu-le descriptori unici, imaginile tale nu vor trebui niciodată să concureze pentru atenție, deoarece se clasifică pentru diferite cuvinte cheie și scenarii.

 Iată o listă cu cele mai comune metadate de imagine:

 •          numele fișierului imagine

 •          text alternativ

 •          captură de imagine

 •          titlu și descriere

 6. Cache-ul paginilor web 

            Caching-ul este un proces care permite serverelor să-ți livreze site-ul către browserele vizitatorilor, într-un mod eficient.

            Serverul tău face o copie a paginii tale web și a întregului conținut al acesteia-inclusiv imagini-astfel încât să nu fie nevoie să recreeze pagina de fiecare dată când cineva solicită să o vadă.

            Având în vedere cât de rar îți schimbi imaginile de pe paginile web, caching-ul este o modalitate excelentă de a reduce la minim stresul pe care utilizatorii îl exercită asupra serverului tău, accesându-l.

 7. Ia în considerare un CDN

            Mutarea imaginilor tale către o rețea de livrare a conținutului (CDN), ar putea fi de ajutor.

            Un CDN este o rețea de servere care se află deasupra serverului principal de găzduire. Când este activat, site-ul tău este cacheuit și trimis către acele servere remote, cu scopul de a reduce decalajul fizic dintre site-ul tău și vizitatorii săi.

  8. Include date structurate pe imagini

         Datele structurate îți permit să marchezi informațiile despre pagină web. Asta include și informații precum imaginea rețetei sau imaginile produsului. Dar nu doar paginile de rețete pot beneficia de date structurate pe imagini.

        O altă resursă excelentă pentru a obține idei despre cum să utilizezi datele structurate și să adaugi imagini la rezultatele căutării tale.,este Google Search Reference Poți atașa lucruri precum fotografii, logo-uri ale companiei și imagini bazate pe povești.

 9. Folosește încărcarea decalata (lazy loading)

            Dacă 57% din timpul petrecut pe o pagină este folosit pe conținutul din jumătatea superioară a paginii respective, lazy loading devine un instrument util în conservarea energiei serverului.

 Procesul functionează astfel:

 •          cineva îți vizitează site-ul.

 •          serverul tău primește cererea.

 •          în loc să proceseze întreaga pagină web și să-l facă pe vizitator să aștepte, serverul procesează doar partea vizibilă a paginii, astfel încât să poată vedea conținutul mai rapid.

            Atunci când încărcarea decalata( lazy loading) este activată, serverul tău își poate dedică energia și resursele pentru procesarea informațiilor din jumătatea superioară a paginii. Inseamnă că timpul de incărcare va scădea în beneficiul vizitatorilor tăi.

 10. Creează o hartă de imagine a site-ului

           Conform datelor de la Jumpshot și SparkToro, Google Images deține o bună parte din cota de piată a motorului de căutare.

          Având în vedere că aproximativ un sfert din toate căutările pe web au loc în Google Image Search, ar fi benefic să generezi un sitemap din imagini în afară de sitemap-ul XML obișnuit. În acest fel, te  poți  asigura că Google are o colecție cu toate imaginile care sunt demne de rank, impreună cu datele imaginilor optimizate SEO pe care cu grijă le-ai atașat acestora.

 SEO Video

         Conținutul tău video merită să atingă audiența maximă. De preferat audiența care vizitează propriul tău website. Pentru a atrage acești “telespectatori”, este important să te asiguri că conținutul tău video poate fi găsit online.

 Video SEO: Cum funcționează ?

         Întâi și întâi trebuie să înțelegi ce înseamnă Video SEO. Pe scurt, optimizarea videoclipurilor tale pentru a avea un ranking înalt în rezultatele motoarelor de căutare. 

         La fel ca și pentru SEO-ul classic, cel video are la bază cuvintele cheie care sunt relevante pentru Video SEO. Cu cât este mai bună selecția de cuvinte cheie, cu atât video-ul tău este considerat mai relevant și crește în ranking. Dar asta nu este sufficient. Cu Video SEO poți duce lucrurile la următorul nivel. Poți folosi metadata-ul video-ului, o hartă a site-ului video, subtitrările, deeplinks și segmente ale video-ului pentru a crea o imagine clară legată de conținutul video-ului. 

  Adăugarea de metadata video

  Metadata este informație care descrie aspectele video-ului tău. Este informație despre informație. Una dintre funcțiile ei este descrierea conținutului video-ului. Această descriere textuală face video-ul ușor de citit de către motoarele de căutare. Metadata permite unui motor de căutare să indexeze video-ul tău, ceea ce îl face ușor de găsit de către oameni. În linii mari, un video permite două tipuri de metadata: source metadata și added metadata.

 Crearea unei hărți a siteului-video

 O hartă a site-ului îi da unui motor de căutare o imagine de ansamblu clară a website-ului tău. Hărțile site-urilor sunt constituite din tag-uri (etichete) în care descrii video-ul. Diferența dintre o hartă a site-ului clasică și una video este că cea video conține tag-uri (etichete) pentru metadata video-ului. Nu este nici bine, nici rău dacă se crează o hartă a site-ului nouă sau se adaugă tag-uri uneia deja existente.

 Adăugarea subtitrării

 Acestea sunt de cele mai multe ori folosite pentru cei cu deficiențe de auz. Aici, orice sunet este convertit în text. Subtitrările permit oricui să înțeleagă video-ul tău și în plus ajută Video SEO-ul. 

 Subtitrările sunt adăugate ca text. Google extrage cuvintele cheie din aceste subtitrări iar asta ajută și mai mulți oameni să îți găsească video-ul. Adu-ți aminte de link building, deep links și social sharing

 Construirea de video links ține de deep linking. Un deep link te trimite către platforma unde video-ul poate să fie găsit. 

 Este scopul tău să atragi traffic către propriul website. Pentru a face asta, te ajută mult să ai propria platformă video online. 

 Social sharing-ul este aplicat atunci când partajezi video-ul tău în social media. Asigură-te că adaugi butoane de share video-ului tău.

 Un video pe pagină

 Trebuie să faci cât mai ușor ca, crawlerele să îți localizeze video-urile pe site, încorporând doar un video pe fiecare pagină. 

 Astfel, video-ul și pagina se pot susține reciproc. Cu cât mai mult stau oamenii pe o pagină, cu atât motorul de căutare o consideră mai relevanță. 

Optimizează-ți video-ul pentru mobil

 Google indexează de la începutul lui Septembrie 2020 în funcție de versiunea mobilă a  unui site întâi, si  mai apoi se uită la versiuea pentru alte platforme.  Asta înseamnă  că întâi și  întâi trebuie să te asiguri că atât  video-urile tale, cât și   website-ul   tău, sunt optimizate pentru platformele mobile cu  prioritate. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *